Těžko věřit tomu, jak to funguje, ale je to opravdu tak. Viz.
Nechcete čelit nepříjemnému rozchodu? Agentura se rozejde za vás!
Chcete se rozejít, ale děsíte se konfrontace a nechcete být „za těch špatných“? Japonská agentura nabízí řešení. Zosnuje plán, který to udělá za vás! Agentů mají skutečně kreativních.
Japonské agentury, které mají ve své nabídce rozchody, se nazývají wakaresaseya, což doslova znamená rozbíječ. Rozbijí vám vztah, přičemž celá vina padne na toho druhého.
Pracovníci totiž dokáží zosnovat plán, ve kterém příčinou rozchodu nebude vaše nevěra nebo chladnoucí láska, ale váš partner.
Rozchod? Nechte to na nás!
Představte si, že se chcete rozejít. Svého partnera už nelíbí, ale jaksi vám chybí odvaha říci mu tuto skutečnost do očí. Obáváte se konfrontace, nechcete být ta, která zlomí srdce.
Proto zajdete do agentury wakaresaseya, a necháte to na nich. Jejich agenti začnou vašeho partnera sledovat, zjistí jeho denní rituály, zvyky, vyhrabe na něj špínu pokud je to nutné – zkrátka poznají ho do detailů.
Následně vyšlou sexy agentku, která ho má svést. A tady je připraven další agent, fotograf, který to vše nafotí jako důkaz. Vám se tak naskytne možnost vyváznout ze vztahu jako „vítěz“ s čistým štítem, který nikomu nezlomil srdce.
Stejně časté je i rozbíjení afér. Pokud má partner milenku, agenti ho seznámí se svou atraktivní pracovnicí, a jeho milenku se svým atraktivním agentem. Aféře je konec, a vy máte opět svého partnera jen pro sebe.
Vysoká kvalita za vysokou cenu
Tento scénář je samozřejmě ten nejjednodušší; agenti se častokrát musí vynalézt a popustit uzdu své kreativitě. Někdy to nejde tak jednoduše, a práce jim dá ohromně zabrat. Co je důvodem vysokých cen, které za služby zaplatíte.
Protože jejich klienti jsou často významné osobnosti, cena se dokáže vyšplhat až na 122 tisíc eur. Vše závisí na úrovni, do jaké chce klient své soukromí a použití služeb utajit. Přesto se japonským agenturám nesmírně daří, a kvetou každým dnem více a více.
Pouze v Japonsku se jejich počet odhaduje na 270, a samotní ředitelé tvrdí, že každý den jim přichází asi 20 žádostí o služby. Každá agentura má přibližně 12 zaměstnanců, kteří jsou přísně trénovaní. Musí být atraktivní, a pochopitelně skvělí herci, kteří ovládají umění svádění, ale zároveň i japonské zákony – ty rozhodně neporušují.
Pokud chcete zahrát, máte volné pole
Wakaresaseya rozbíjí i přátelství. Pokud je v ohrožení kamarádství s vaší nejlepší kámoškou, dokážou zasáhnout a „odstranit“ hrozbu v podobě konkurence. Neváhají používat různé kreativní metody, jako například falešné obchodní dohody, finanční dluhy a hrát se na falešnou mafii, která od nich dluhy vymáhá. V těchto agenturách fantazií meze nekladou.
Někdy jsou do hry zapojeni i samotní klienti. Představí svého nevěrného manžela „přítelkyni“, kterou není nikdo jiný než sexy agentka. Pak jim dá prostor, aby se seznámili a aby ho agentka okouzlila a svedla. Dokonalé, ne?
Ani pozorným Japoncům se skandály nevyhýbají
Ačkoli mají agentury až 95% úspěšnost (za což si berou i bonus vedle nehorázné vysoké ceně), skandály neobcházejí ani nich. V roce 2009 najal Takeshiho Kuwabara jistý muž, který se chtěl rozvést se svou ženou Rie.
Kuwabara měl Rie svést, vyfotit její nevěru a všechno ukončit. Jenže jaksi se do ní zamiloval. Jejich fotky však, jak bylo dohodnuto, poslali manželovi, který svou ženu Rie konfrontoval.
Zahanbená Rie ukončila románek s Kuwabara, který byl z toho tak hysterický, že ji raději uškrtil. O rok později byl na více než desetiletí odsouzen, a wakaresaseya si připsala na své konto velký černý bod, který jim na vážnosti a cti rozhodně nepřidal.
Vztahy jako zboží, které si můžete koupit i vrátit
Největším problémem je však nezralost Japonců, kteří místo odpovědné konfrontace nechají řešení svého problému na agenturu. Odpovědnost za nepříjemnou věc, jakou rozchod je, hodí na ramena firmě, která si za to účtuje horentní sumu.

Za peníze se dá evidentně už koupit všechno. Wakaresaseya agentury za tuto skutečnost obviňují emocionální nezralost, která pramení ze špatného vzdělávacího systému, rodinné struktury a klesající morálce v dnešních časech.
„Zatímco většina lidí z jiných zemí by ani nepomyslela na to, najmout si agenturu, která by zinscenovala rozchod, mladí Japonci věří, že se mohou“ vyplatit „z problémů,“ tvrdí Yasuyuki Takase, prezident agentury Daiki Research Office. „Se vztahy se zachází jako se zbožím, které si kupujete.“