Valentýn už s plnou platností zdomácněl iv našem prostředí. Podle marketingových průzkumů ho plánuje slavit až 66 procent Slováků a Slovenek.
Stále však nepatří ke svátkům, které dlouhodobě plánujeme a přípravy na něj necháváme většinou na poslední chvíli. Až 50 procent Slováků nepřemýšlí o valentýnských dárcích dříve, než v měsíci únoru a nejvíce lidí nakupuje dva týdny před Valentýnem.
Až 16 procent Slováků si nechává nákupy na poslední chvíli, tedy na 13. a 14. únor. To se samozřejmě odráží také na chuti investovat do dárků a jejich velikosti.
Muži očekávají dárky více než ženy
Z ankety, kterou společnost Picodi realizovala na vzorku 6400 lidí z 38 zemí světa vyplývá, že pro ženy je důležitější společně strávený čas. Preferuje jej až 57 procent z nich. Materiální dárek je podstatný pro 11 procent žen a pro 32 procent jsou důležité obojí.
Zajímavě je, že muži dárek očekávají častěji než ženy. Až 28 procent z nich by chtělo od své partnerky dostat alespoň drobnou pozornost.
Na druhé straně 56 procent více ocení společně strávený čas. A šestnáct procent respondentů odpovědělo, že by měli nejraději obojí.
Svátek lásky se ženám nejvíce pojí s čokoládou a květinami. Více než polovina, z nich podle průzkumu očekává na Valentýna sladkosti a po květinách touží 47 procent.
Mezi populární dary patří také šperky, dárkové poukazy a plyšové hračky. Za nejhorší možné dárky označily ženy produkty do domácnosti a peníze.
Muži si valentýnskou pozornost představují jinak než ženy. Nejvíce z nich, až 41 procent, ocení elektroniku, následují parfémy (32%), oblečení (31%), sladkosti a dokonce i peníze (28%). Podle ankety však muži rozhodně neocení pohlednice, spodní prádlo a plyšové hračky.